21/10/16

binomi màgic


Hem escrit narracions a partir de dues paraules...



Marta Sastre i Jaume
Sineu, dijous 6 octubre 2016

LA LLUNA I LA TAULA


Havia una vegada un nin que es nomia Marc i tenia nou anys que li agradava l'espai i les estrelles. Un dia va pensar: “m'agradaria molt ser astronauta per viatjar amb el meu coet, per veure coses noves i descobrir les estrelles i la lluna”.

Un dia va dir als seus pares: “quan tingui devuit anys aniré a cercar la lluna amb el meu coet i la posaré a la taula de casa nostra”

Els pares li varen dir que no es faci tantes tantes idees.

Va arribar el dia de que el nin faci devuit anys, i el nin tant com ho va dir quan era petit ho va fer.

Va agafar el seu coet que havia construït quan tenia catorze quinze i setze anys a l’institut a la classe de ciències.


Var agafar la lluna i com ho va dir la va posar a la taula de casa seva



Sineu,dimarts 27 Setembre 2016


NARRACIÓ

Hi havia una vegada, un dia que vaig anar a l'escola, per berenar vaig dur una poma.
Al'hora de berenar no vaig pansar a recollir el llapis,quan vaig mossegar va caure un poc de suc i
el llapis es va posar tot ple de de suc. Quan el vaig anar a fer-lo net, em vaig trobar amb na Neus i ens vàrem enredar xerrant de coses, quan vàrem arribar a la classe ens vàren renyar i ens vàrem posar un punt vermell a na Neus i a jo, però el llapis va quedar molt net. Na Neus i jo ens vàrem enfedar. A l'hora del pati mos va espesar.
Vàrem tornat a la classe vàrem fer un poc de feina i ens vàrem anar a casa.

Marta Serra Regal



En Garameu
i el poal
Això era hi no era un nin que es deia Garameu.
Un dia, en Garameu es va trobar un poal. Quan s'hi va acostar, el poal
li va dir:
-Si hem dones aigüa, et concediré un desig.
En Garameu li va donar un poc d'aigüa que duia dins la butxaca i li va
demanar una casa luxosa. El poal li va concedir.
En Garameu quan va tornar a casa seva, va veure la casa luxosa, i es
va fascinar.
En Garameu hi va tornar el dia següent i el següent fins a deu dies i
cada dia li demanava desitjos.
Un dia en Garameu hi va anar i el poal li va dir:
-Si hem dones llet, et concediré un desig. en Garameu li va donar un
poc de llet i li va demanar ser un gosset.
el poal li va concedir, però en lloc de convertir-lo en gosset el va
convertir en moix.
En Garameu li va donar un poc més de llet i li va demanar ser ric i el
poal li va concedir però ho va fer a l'inrevés, perque en lloc de fer-lo
ric el va fer pobre.
El poal ho va fer per donar-li una lliçó a nen Garameu, i mai més el
poal va concedir desitjos a canvi d'aigüa o llet.

Pere Sales

El nin i el poal

Hi havia una vegada un nin que se nomia Marc i li encantava jugar a poalman.
Un dia, jugant a poalman va dir:
-Pel poder del poal que ploguin poals!
I així va ser, varen començar a ploure poals i més poals…Després va dir:
-Pel poder del poal que voli pel cel amb poals!
I així va ser, va començar a volar i descobrir altres aus desconegudes.
Després el poal li va caure i li va dir:
-Adéu amic poal descobreix moltes coses i, si pots, torna

7mesos després

-Amic poal! Has tornat! Es increible!No me separaré més de tu...
I així acaba l’historia,amb en Marc i el seu poal sent amics per sempre
Marc Mas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada